רפורמה חינוכית: פיקוח מחירים על ספרי הלימוד

    שמואל וייס No Comments on רפורמה חינוכית: פיקוח מחירים על ספרי הלימוד
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרך להוזלת מחיר חינוך הילדים? משרד החינוך ינהיג החל משנת הלימודים הבאה, תשע"ו, מחיר אחיד לכלל ספרי הלימוד וחומרי הלמידה במערכת החינוך (כ-2,000 ספרי לימוד). מודל התמחור, שגובש ביוני 2014, מגדיר מחיר מרבי לספרי הלימוד וחומרי הלמידה, על-פי קריטריונים שקופים ואחידים.

    בכך, משרד החינוך משלים את ההליך להסדרת הוצאתם לאור של ספרי לימוד אשר החל לפני כשלוש שנים. בשנת הלימודים תשע"ה המודל יושם במסגרת פיילוט בכ-100 ספרי לימוד בלבד.

    על-מנת לשמור על המחירים בפועל יסייר צוות של משרד החינוך יסייר בחנויות, במטרה לבדוק כי מחירי הספרים כפי שהם מפורסמים באתר משרד החינוך הם המחירים התקפים לצרכנים. במקרה שתתגלה חריגה, תיבדק אפשרות של הגשת תביעה פלילית נגד החנות או המו"ל. ברשימת ספרי הלימוד יצוינו מחירי הספרים המרביים כפי שקבע משרד החינוך.

    מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, טוענת כי: "המהלך להסדרה כוללת של תחום ספרי הלימוד וחומרי הלמידה נועד להקל על הנטל הכלכלי של ההורים ולהיטיב את איכות חומרי הלמידה. מודל התמחור החדש מעודד צרכנות נבונה וביקורתיות לצד פיתוח תכניות לימוד עדכניות, המותאמות לשכבות הגיל ורלוונטיות לאתגרי המאה ה- 21".



    0 תגובות